סטודיו להדפס Amber

החלק השני של ההדרכה נמצא כאן

בקרוב אעלה עוד הדרכות ותכנים לבלוג,

רוצה להתעדכן ברגע שיעלו?

הירשמו כאן


לכולנו יש כאלה.

חולצה קצת משעממת, מכנס אהוב שדהה עם כל כביסה, תיק ישן שמעולם לא השתמשנו בו, ציפית לכרית שחסר בה צבע. הם יושבים אצלנו בארון ללא שימוש וקשה לנו לשחרר אותם: לתרום או לזרוק דבר שאהבנו.

הפתרון שלי הוא לחדש, לתת להם חיים חדשים על ידי הדפסה צבעונית ומלאת יופי. בעזרת שבלונות פשוטות מנייר אפשר ליצור בתנאים ביתיים הדפסים משגעים ואיכותיים שאתם עיצבתם והדפסת בעצמכם. הפעילות הזו כל כך פשוטה שהיא מתאימה לכולם, אין צורך בניסיון או עבודה קשה. אפילו מומלץ להדפיס יחד עם ילדים, חברים ומשפחה.

בהדרכה זו השתמשתי בתיק שוק פשוט שרציתי להוסיף לו ייחוד, אבל כמו שכתבתי בהתחלה, אפשר להדפיס על כל פריט אחר שתרצו לשדרג.

יאללה, מתחילים!

1. רכזו את הציוד והחומרים

כשלב ראשון, רכזו את כל מה שתצטרכו כדי לבצע את ההדפסה:

פריט בד להדפיס עליו, נייר מדפסת (אפשר גם נייר טיוטה/משומש), סלוטייפ רחב, מספריים, מרית (או מקל ארטיק/רופא) ועוד ציוד ייעודי לדפוס רשת שאפשר לרכוש כאן.


2. הכינו את השבלונה

על התיק שלי בחרתי להדפיס עיגול גדול בצבע צהוב פעם אחת בלבד ובחרתי למקם אותו בצידו העליון של התיק (בחלק ב' של ההדרכה תבינו למה). זו רק דוגמא, אתם יכולים לעשות מה שתרצו! תוכלו לגזור המון שבלונות שונות ולהשתמש בהן זו לצד זו, להשתמש כל פעם בצבע שונה, תוכלו לגזור במספריים או בסכין חיתוך כל צורה בעולם! *צירפתי דוגמאות להדפסים ושבלונות נוספות בסוף הפוסט*

כיף ונוח לצייר על נייר את הדוגמא ואז לחתוך אותה. אני קיפלתי לשניים, ציירתי על הקפל חצי עיגול (נעזרתי בקופסת הצבע), גזרתי ויצרתי עיגול מושלם בקלות ובמהירות. באותה שיטה אפשר לצייר על הנייר ולגזור אחר כך כל מה שתרצו.



השבלונה שלי מוכנה! החתיכה הגדולה של הנייר היא השבלונה בה אשתמש, העיגול שהוצאתי ממנה יכול לחכות בצד לפרוייקט אחר. פה אני צריכה את החלק ממנו הוצאתי את הצורה.


3. הכינו את הרשת והפריט עליו תדפיסו


אנחנו נעזר ברשת ייעודית להדפס כדי להדפיס את השבלונה על גבי הבד. את הנייר יש להניח במרכז הרשת על צידה השטוח (לא על הצד בו המסגרת בולטת). ניקח את הסלוטייפ הרחב ונדביק בעזרתו את השבלונה לרשת.


נסגור את כל החלקים שבין הנייר למסגרת בעזרת הסלוטייפ, בכיוון החצים שבתמונה למעלה. הסלוטייפ והנייר ימנעו מצבע לעבור דרך הרשת בדיוק איפה שאנחנו רוצים ובוחרים.



הרשת מוכנה עם השבלונה, עכשיו רק נשאר להכין את התיק עליו רציתי להדפיס. בהדפס רשת עוברת כמות גדולה של צבע כאשר מדפיסים על בדים. לכן, כאשר מדפיסים על חולצה, תיק, ציפית וכל פריט אחר עם שתי שכבות של בד תפורות יחד, יש להניח ביניהן קרטון או עיתון כדי שהצבע לא יגיע בטעות עד לצד השני של הפריט.

אני הנחתי קרטון ביצוע במרכז התיק. יש לי דבק ספריי לבדים שעוזר לקרטון לא לזוז בזמן ההדפסה ומותח לי את הבד בו זמנית. זה לא משהו שחובה להשתמש בו, אבל הוא מאוד נוח אם עובדים הרבה עם בדים והדפסים וניתן לקנות אותו בכל חנות סידקית.


4. מיקום ההדפס ובחירת צבע


עכשיו כשהשבלונה מחוברת לרשת והתיק מוכן עם הקרטון בתוכו אפשר להניח את הרשת על גבי התיק כאשר הצד השטוח שלה כלפי התיק והצד בו המסגרת בולטת כלפי מעלה.

אחרי שהנחנו את הרשת על צידה הנכון ניתן לכוון אותה כך שהעיגול (אותו נדפיס עוד מעט) יהיה במקום ומוכן להדפסה.

*מי שהבחין כבר בשלב הקודם ברגל שעירה וקטנה, עכשיו זה ברור - מדובר בעוזרת שלי, מנצ'קין היפה.*



אני מדפיסה עם צבעים על בסיס מים שמתאימים לטקסטיל כך שהם מתחברים לבד ועמידים בכביסות.

יש לי אפשרות לערבב כל גוון שארצה בעזרת שלושת צבעי היסוד+שחור ולבן. לתיק הזה בחרתי צהוב בוהק, בחלק ב' של ההדרכה הזו תבינו למה.

השתמשתי במרית כדי להוציא צבע מהקופסה ולהניח אותו על גבי הרשת, מעל ההדפס, בכמות שתספיק לי להדפס בגודל כזה. ניתן כמובן להשתמש בכל כלי אחר כדי להוציא את הצבע, אבל מרית סיליקון כזו היא הכי נוחה.

הבאתי גם את המגב שיהיה לידי, בשלב הבא אשתמש בו להדפסה.


5. מדפיסים!


הרגע לו כולנו חיכינו!

כדי שהרשת לא תזוז בזמן ההדפסה אני מניחה את היד החלשה שלי (אני ימנית, כך שזו תהיה יד שמאל שלי) על גבי המסגרת ולוחצת את המסגרת כלפי השולחן. עם היד החזקה אני אדפיס. כמובן שאפשר לעשות את זה אחרת: לבקש עזרה כך שמישהו אחר מחזיק את הרשת ואתם תדאגו רק להדפיס.

תפקיד המגב הוא לגרוף את הצבע לאורך ההדפס ולהעביר אותו לצידה השני של הרשת על ידי שימוש בלחץ. עם המגב אנחנו מתחילים לגרוף את הצבע וללחוץ לכיוון הרשת כמה ס"מ לפני תחילת ההדפס וכמה ס"מ אחרי סופו.

את המגב מחזיקים בזוית של 45 מעלות (לא מאונך ולא מאוזן לשולחן - אלא משהו באמצע) ומושכים תוך כדי הפעלת כוח.



אחרי שמשכנו את המגב כמה פעמים (בין 2-5 פעמים, תלוי בעוצמת הלחיצה שלכם) מרימים את הרשת לאט ובזהירות כדי לבדוק אם ההדפס הודפס במלואו. עושים זאת כאשר יד אחת משמשת כציר והיד השנייה מרימה את הרשת מהצד הנגדי. בוידאו הנ"ל לא היה צורך לתקן, 3 משיכות הספיקו כדי להדפיס את העיגול במלואו.


חשוב מאוד: עם סיום ההדפסה צריך לדאוג לניקיון יסודי של כל הציוד שבה במגע עם הצבע. מהמגב והרשת אוספים שאריות צבע ומחזירים לקופסת הצבע. את הנייר והסלוטייפ מסירים מהרשת וזורקים לפח. את הרשת, המגב והמרית שוטפים במים ביסודיות.


זהו, תם שלב א', הדפסת תיק בד בעזרת שבלונה דרך רשת באמצעים ביתיים.

הנה התוצאה:



הנה כמה תוצאות של משתתפי הסדנאות אצלי בסטודיו:



אלה היו הורים ילדים צעירים שיצרו בעצמם את השבלונות והדפיסו לראשונה בהדפס רשת! תוצאות מדהימות אתם חייבים להודות.


בחלק ב' אכתוב הדרכה דומה לשימוש ברשת עם אמולסיה צילומית ואצור הדפס רב שכבות על אותו תיק!

כדי לקבל את ההדרכה החדשה מיד עם פרסומה מומלץ להירשם למועדון הלקוחות וכך להישאר מעודכנים בכל התכנים השווים וההטבות:

להרשמה ליחצו