סטודיו להדפס Amber

הכנת שבלונה, נשמע פשוט לא?
כשניגשים להכין שבלונה שתשמש בהדפס רשת יש כמה דגשים צריך לשים אליהם לב. בנוסף, המדריך הזה מתאים גם למי שרוצה להכין שבלונה לצרכים אחרים כמו גרפיטי, צבעי בספוג ומכחול ועוד. בתחום ההדפס שבלונה נקראת הרבה פעמים גם סטנסיל, אשתמש בשני המונחים אבל הכוונה זהה.

אתחיל בבחירת הדימוי

1. כאשר בוחרים דימוי שיתאים להדפסה באמצעות שבלונה צריך לחשוב בכתמים ופחות בקוים דקים.
אסביר: הצבע יעבור דרך המקומות אותם תוציאו מתוך הנייר/שקף שמשמש אתכם להכנת השבלונה. כאשר מעבירים צבע דרך קוים מאוד דקים לפעמים לא עובר מספיק צבע והקוי נעלם. לכן, יש לשים דגש על חיתוך והוצאה של חלקים רחבים ומשמעותיים. עד כמה רחבים? עם הניסיון תלמדו מה מתאים לכם ומה עובד בשבילכם (:

2. לבחור דימוי שתהיו מסוגלים לחתוך/לגזור, תוך תשומת לב ליכולות שלכם.
לפעמים בוחרים או מציירים דימוי ושוכחים שכל כתם דרכו יעבור הצבע דורש חיתוך מכל הכיוונים. כשאין ביטחון בחיתוך וגזירה עדיף להתחיל עם דימוי פשוט, ללמוד את טכניקת ההדפס, ובהמשך לחתוך הדפסים מורכבים יותר שדורשים יותר זמן חיתוך וגזירה.

3. ניתן להדפיס גם חלקים "צפים", הכוונה למקומות שתחתכו יתנתקו מהחלק המרכזי של השבלונה. אותם תצטרכו לשמור טוב שלא יאבדו בזמן שתמשיכו לחתוך את שאר החלקים. ברגע שתגיעו לשלב ההדפסה תשתמשו בהם. לאחר מיקום ההדפס על הפריט אותו תדפיסו, את חלקים השבלונה הצפים מניחים במקומם המדוייק לצד שאר השבלונה, כולם מתחת לרשת יחד. כאשר תניחו את הרשת ותדפיסו שום דבר לא יזוז ותוכלו להמשיך להדפיס כמה פעמים שתרצו.

בחירת חומר ממנו תיצרו את הסטנסיל שלכם

1. ניתן ליצור סטנסיל מכל חומר שטוח, אך כשמדובר בהדפס רשת אני ממליצה לדבוק בשני חומרים: נייר מדפסת פשוט ודק ושקף דק.
2. כשיוצרים שבלונה מנייר מדפסת היא תשמש לסשן הדפסות אחד. הצבע שיעבור דרך הרשת ירטיב אותה והיא תיקרע ותהרס בתום סשן ההדפסות, כשתיגשו לשטוף את הרשת ולנקות אותה. לכן, נייר מתאים לגזירה וחיתוך פשוטים יחסית, שלא גוזלים המון זמן.
3. לעומת זאת, כשמשתמשים בשקף להכנת השבלונה, ניתן להשקיע זמן ומאמץ כיוון שהשבלונה תישמר ותשמש אתכם בעתיד אם תרצו בכך. ניקיון הרשת והשבלונה לא יהרסו אותה כיוון שהיא עשויה מפלסטיק.

עכשיו, איך מדפיסים עם שבלונה?

טכניקת ההדפסה עצמה מפורטת בפוסט אחר בבלוג, לחצו פה למעבר אליו
ניתן לרכוש את כל הציוד והחומרים הדרושים להדפס רשת עם שבלונות בערכות ההדפס הביתיות

מקווה שעכשיו תתחילו להדפיס המון בכיף ובחופשיות! אם עדיין יש שאלות, כתבו לי ואנסה לעזור